Ännu en gång!

För sjätte gången tror jag det är nu?.. Hmm.. Jaja!

Nu har jag börjat blogga återigen! Mest pga överflöd av tristess och brist på sysselsättningar.

Tänkte börja med en liten introduktion om mig själv för de nya som kanske behagar att läsa bloggen om en helt och hållet ointressant person. Höhö.

Är iaf av manligt kön som ni förhoppningsvis redan fattat! 22 år UNG (Inte gammal!) och bor i Mora. Intressen i livet är bilar, motor, ljud och socialt umgänge.

Har hållt på väldigt mycket med bilar på fritiden sedan 12-13 års ålder skulle jag tro, Renovera, trimma eller bara underhålla, har även hunnit med att jobba lite med det också, en dröm skulle vara att få en fast anställning på en verkstad. Men pga brist på utbildning så får dom inte anställa, trots mina egenlärda kunskaper så måste man ha en dokumenterad utbildning för att få anställning.. Suck..

Billjud är även ett stort intresse. Kommer inte ihåg exakt ålder, men började när min äldre bror nångång under tidigt 2000-tal (om jag inte minns fel) köpte sig en svart Golf med en redan färdigbyggd och installerad låda, med 1 st JBL GTI 12". Den fick ju verkligen en liten amatör snorunge som mig att bli stel som en pinne vid pådrag.
Bestämde mig att jag ska någon dag bygga ett extrembygge, vid 19-års ålder tror jag det var, hade jag en Toyota Celica och den var ju inte så ultimat för ljudbygge, men bilen rensades på allt vad inredning heter från förarstolen och bak.
Köpte 2 st Carpower Sonic 15" basar och byggde och anpassade lådan enligt bilen och basarnas parametrar.
Lådan vart strax över 200 liter och då förstod jag att en större bil behövdes.
Bytte min Celica mot en gammal solblekt Opel Omega 2000 Caravan. Skitful och full med rosthål, men vad gjorde det? Jag ville bara ha lite bas.
Byggde om lådan smått, förstärkte den och förminskade volymen smått.
Mycket vill ha mer och ett Sinus Live SL-A3000 steg inhandlades och slängdes ihop i systemet med 2 extra hjälp batterier för att orka driva allt.
Sagt och gjort så hade jag nu ett basbygge, mättes till 151,1 dB har jag för mig, i en otätad bil, inte fyskam! Räckte för att blåsa ut bakrutan, starta larm i villor och parkerade bilar, och tyvärr till att nästan spräcka trumhinnan i högra örat, hör lite sämre men det var det värt! ;) Det är numera sålt till en polare, som har och driver systemet inomhus (Han har även medgett att det börjat spricka i betongen i väggarna ;)) Ett nytt och värre bygge kommer med tiden!

Shit vad mycket det vart, skulle kunna prata på i evigheter om det där alltså =)

Ok, back to today!


Jobbsökandet fortsätter men nu är det väldigt nära! Förhoppningsvis blir det anställning innan slutet av månaden, och det kan inte komma mer lägligt nu alltså! Pengar behövs, och det är snabbt!

In other news så klarade min älskling sin uppkörning idag! Och fick därefter ett eget körkort! ;D GRATTIS min underbara ängel! <3 Nu ska du få skjutsa runt mig ööööverallt så jag slipper köra mer! Mohahaha!!!

Nu är babe på skolan och kommer inte hem förren vid 16-tiden.. Jag har trååkigt! Poppar musik och glor på nätet.. Bläää..



Kikar runt i rummet och funderar på vad jag mer kan skriva om?

Note 1: Det ligger en konstig sladd på subben som jag tror är till bääjbz kamera.. eller nåt.
Note 2: Upptäckte precis att jag tappat bort min telefon :C
Note 3: Hittade den!
Note 4: Såg att jag hade liten vatten kvar i mitt glas
Note 5: Inte längre törstig.

Jag ger det här ett nytt försök ikväll =)

Löööv mah bäääjbeh! <3



Kommentarer
Postat av: Frida

Du babe, du är en muppig mupp som bara snor bilder ifrån mig. Hmmmmmmmm.. ;) <3

2011-02-09 @ 19:22:02
URL: http://friidavs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0